Mały Odkrywca – informacje ogólne

Celem kursu jest nauczenie dzieci czytania w podstawowym zakresie słownictwa, zbudowanie przekonania, że czytanie jest przyjemne i użyteczne, rozwinięcie inteligencji poznawczej i emocjonalnej oraz wzmocnienie koncentracji, pamięci i chęci odkrywania otaczającego je świata. Poprzez gry i zabawy z wyrazami Dziecko uczy się czytać proste książeczki. Każda książeczka opisuje jakąś ciekawostkę przyrodniczą lub geograficzną.

Praca z Dzieckiem wygląda następująco:

Trener na zajęciach wprowadza słowa użyte w książeczce. Rodzice utrwalają słownictwo w domu poprzez gry w memo, domino, literabble oraz poprzez krótkie ekspozycje tablic z wyrazami (wszelkie potrzebne materiały rodzice otrzymują od Akademii). Dzięki tym grom Dziecko nie tylko uczy się czytania, ale również ćwiczy swoją pamięć, inteligencję i koncentrację. Gry i zabawy angażują i sprawiają, że Dziecko nie podejrzewa nawet, że się uczy. Dziecko opanowuje umiejętność czytania spontanicznie, z entuzjazmem i radością.

W wieku przedszkolnym mózg intensywnie rozwija się i kształtuje swoje struktury. To okres dużej elastyczności i plastyczności mózgu. Dzieci w tym wieku mają niezwykle rozwinięty intelekt (szacuje się, że IQ dziecka wynosi około 500 pkt.). Dlatego każda stymulacja dokonana w tym wieku pozostawia trwałe ślady w strukturach neuronalnych mózgu dziecka.

Przedszkolaki uczestniczące w tego typu programach znacznie lepiej radzą sobie w szkole z czytaniem, mają szerszy zakres wiedzy, dzięki czemu są bardziej pewne siebie, co najczęściej przekłada się na dobre relacje z rówieśnikami i lepsze oceny.

 

MAŁY ODKRYWCA "Przygoda na bezludnej wyspie" - Program dla dzieci 5-6 letnich

Program „Przygoda na bezludnej wyspie” podzielony jest na 9 książeczek. Program ten, jest logicznie skonstruowaną grą przygodową. Dzieci stają się podróżnikami, którzy znaleźli się na bezludnej wyspie. Na wyspie znajdują klucz, który przenosi ich w czasie i przestrzeni.

Dzieci odbywają podróż, podczas której poznają różne kontynenty, kulturę żyjących tam ludzi i obyczaje. Dzieci mają możliwość w różny sposób wyrazić siebie i głębiej uświadomić sobie swoje własne "ja". Malują swój herb, będąc rycerzami, tworzą swój talizman w Afryce czy przybierają indiańskie imię, które najlepiej określa jakąś cechę ich charakteru. Również i tutaj jest dużo ruchu, zabaw literkami i wyrazami. Dzieci mają wprawki do pisania, np. piszą listy do rodziców, rozwijają spostrzegawczość, twórczość i kreatywność. Dzięki wiedzy, którą nabywają, podróżnicy pomagają tubylczej ludności, która w zamian wskazuje im drogę w dalszej podróży. Dlatego podczas zajęć wykonywanych jest dużo eksperymentów, które wyjaśniają różne zjawiska chemiczne i fizyczne, z którymi stykamy się na co dzień.

Program przewiduje 26 spotkań dla dzieci, raz w tygodniu 2 x po 60 min.

Program obejmuje 4 warsztaty dla rodziców (4 spotkania po 2 godz.).

 

Mały Odkrywca „Dobrzy, kosmiczni piraci” – Program dla 6-latków

Program ten podzielony na 12 książeczek jest bardziej intensywny niż pozostałe programy Małego Odkrywcy i jest przeznaczony dla dzieci, które już wcześniej uczęszczały na zajęcia w Akademii, oraz dla sześciolatków, które teraz idą do pierwszej klasy.

Podczas zajęć Dzieci empirycznie doświadczają treści książeczek, poprzez gry, zabawy i eksperymenty naukowe. Wprowadzając słownictwo np. do książeczki „KWIATY”, dzieci oglądają kwiat przez szkło powiększające, poznają, jak wygląda znamię i pylniki, i do czego służą. Rysują swoje modele kwiatów. Poprzez zabawę w pszczółki poznają proces zapylania (Dzieci same przygotowują nektar i pyłek) oraz poznają życie pszczół w ulu. Robią plaster miodu, dowiadują się o królowej, robotnicach i trutniach.

Podczas pracy nad książeczką „WODA” Dzieci wraz z trenerem odparowują wodę i skraplają ją na lusterku. W ten sposób Dzieci dowiadują się dlaczego pada deszcz. Wkładając białe kwiatki i seler naciowy do wody zabarwionej na niebiesko, Dzieci odkrywają sposób, w jaki rośliny pobierają wodę z ziemi.

Pracując nad książeczką „NASIONKA”, Dzieci dowiadują się o różnych nasionkach i o tym, w jaki sposób uczestniczą one w naszym życiu. Dzieci mielą ziarna, samodzielnie robią mąkę białą i razową. Sieją również rzeżuchę oraz fasolkę i obserwują proces ich wzrostu. Dzięki takiej formie zajęć Dzieci rozwijają ciekawość świata, poznają jego wielorakość, złożoność i bogactwo. Takie przygotowanie sprawia, że książeczka przywołuje miłe skojarzenia i buduje postawę „LUBIĘ CZYTAĆ”, dzięki której Dziecko łatwiej i szybciej opanowuje sztukę czytania i przeżywa mniej stresu w szkole.

Program przewiduje 26 spotkań dla dzieci, raz w tygodniu 2 x po 60 min.

Program obejmuje 4 warsztaty dla rodziców (4 spotkania po 2 godz.).